Wednesday, November 25, 2009

AJL 24...

dudees,sumer org tahu n follow sparuh akhir muzik2 kan? amacam puas hati? ada ke peminat nubhan n One Nation Emcees yang nak mengamok?xperla..xde rezeki.adat pertandigan kan..
now kita nak judge sama2,mcm mana u guys kata lagu tu lagu terbaik,sbb dah 2 tahun ramalan aku tepat kerana kriteria yg aku cipta sendiri disamping pendapat2 orang muzik kat industri kita..mostly diorang cari:

* muzik yg fresh..maknanya,muzik mesti tidak dibayangi oleh mana2 lagu...kalau dengar tu mesti mcm "eh,semacam je muzik,tp layan la"
*mesti ada klimaks...jgn pk lain pulak,klimaks ni kepuasan kepada pendengar...so,lagu tu brlah power...smp kalau boleh,kalau dah nampak budk kat skolah nyanyi lagu tu,maknanya mmg menangkap la...
*lirik pulak,xde bersepah mcm zaman dolu2.."aku cinta bagai mananti cahaya retak"oh, NO!
lirik kena ada cerita,dan orang faham...xpayah meleret2 4 perenggan tp maknanya CINTA!

so kat sini,aku just nak share opinion la lagu mana yg leh fight nanti..jom tgk 1 persatu:


Aku Scandal (Hujan)
-86%
Tak Mungkin Kerna Sayang (Alyah),
-82%
Aurora
(Estranged),
-88%
Bengang (Akim),
-85%
Aku Rindu Aku Sayang Kamu
(Black),
-82%
Dan Sebenarnya (Yuna),
-92%
Rindu Terhenti (Tomok),
-88%
Pakai Buang
(Stacy),
-78%
Kau & Aku (Aizat)
-90%
Pergi (Aizat),
-89%
Situasi (Bunkface),
-94%
Bencinta (Faizal Tahir),
-94%
Masih Jelas (Hafiz)
-90%
Cinta Adam & Hawa (Misha Omar).
-95%


JGN MARAH2,ini andaian aku je...bukan bermakna aku x suka,tp dr telinga aku ni aku rasa,lagu Cinta Adam & Hawa sgt kuat..tp,itu pendapat aku je...jgn terasa hati..xper,ini just ramalan je...10 Januari 2010,kita ulasan sama2..k?

knocky! knocky!

No comments:

Post a Comment