Monday, December 7, 2009

POCO2 vs ZAPIN/Joget

sowwy,hari ni xde knocky! knocky!

ok..hari ni aku nak kongsi perasaan aku tentang sikap orang malaysia yg suka sgt mengagung2kan budaya luar..bila pemilik asal budaya tu dah marah,baru nak kelam kabut....tutup muka,PANIK...tp,sikap amik n plagiat kejer orang tu x malu plak...aku cukup geram dgn mana2 pihak yg agung2 kan budaya luar....dah mcm xde budaYA sendiri rasa...kalau kena tapak ngan kasut aku nibaru padan muka!..


salah satu benda yang kau paling x suka adalah Tarian Poco2...its okla kalau nAK Wwat senaman ke,aerobik ke,sebab benda tu memang elokla juga,tp kalau boleh tu biarlah jadi pilihan akhir...bukan sebab apa beb,ni sampai function peringkat menteri n dinner2 pun dah mula nak berpoco2 ni,ni dah bentuk jajahan baru...Poco2 ni pun bukan MALAYSIA yg create,so watper nak bangga2kan sgt..byk lg tarian lain yg leh wat senaman,JOget n Zapin..kalau di simplekan,konfirm leh fight ngan poco2..kalau stakat step kat kaki je,Twist pun leh kuarkan peloh...

now,tetiba aku dengar kerajaan nak wat tarian 1 Malaysia..eloklah gak..tp kalau leh,biarlah semenggah sikt,ada rupa tradisi sikit..ni kalau terkinja2 mcm citrawarna nya cara,mcmmana,makcik2 kiah,KAK TOM ,ABg ATAN,KAK HAbsah,PAK deris sulong nak menari??? xke nanti kongkang!

btw,aku ni bukan la jahat sgt smp nak benci poco2..aku just nak ingatkan je org Malaysia ni,korang kalau lebih2 x ingat dunia,nanti kena kutuk PADAN MUKA! tu hak milik org,yg ko gi curi budaya apasal??dah xbest sgt ke budaya kita ni?kalau x,samalah korang dgn JAson yg jual cd cetak rompak kat Danau kota tu...

1 comment: