Friday, February 19, 2010

FAV Contestant in American Idol 2010

knocky! knocky!

sorry guys, byk sgt drama berlaku minggu ni..ada yang mengguris hati,ada yang gelak berguling2.. xkisahla...perkara-perkara negatif usah disogokkan didalam blog ni..mencemar feelin katanya...

ok2,korang follow x rancangan American Idol?kalau ada yg x follow,blajar2 la tgk sbb even shown ni ada drama2 bagai,tp talent kat sini mmg WOW!tp aku x nak ulas pasal rancangan ni sbb show ni dah nak masuk season 9,Simon Cowell pun dah nak blah dah..so aku akan citer pasal fav contestant aku je..

aku dah start follow dr time audition,tp secara keseluruhannya aku rasa talent tahun ni x sehebat thn lepas yang sgt berlambak variasinya..ok2...my fav thn ini adalah:

 
DIDI BENAMI-style nyanyi mcm Colbie Caillat + Taylor Swift

 
Andrew Garcia-Hazami versi International

 
Crystal Bowersox-suara mak rock

 
Aaron Kelly-umur budak,suara besar punya

 
Casey James-pure rock....ada style limp bizkit nya vokalis..

inilah fav2 aku...so siapa yang kenal aku,mesti faham apa yg aku suka dlm nyanyian..dlm nyanyian aku suka dengar vokal2 pelik yg sedap mcm suara Fantasia Barino, Ferhad,Jac,Daughtry,Ryan starr..suara2 yg ada kerekter sendiri..so,kalau korang nak dengar kelainan suara dlm AI9 ni,korang try dgr 5 ekor peserta...btw, sebenarnya,mungkin ada yg lg best tp hanya mereka berlima ni jer yg memikat aku..

yg bawah ni faveret aku setiap musim bermula American Idol season 3...check my list...

 
Latoya London (season 3)
-suara amazing giler...pompuan ni wat aku bukak mata yg rupa2nya 
ada pencabar whitney n mariah
-top 4

 
Anthony Fedorov(season 4)
-imigran ukraine,jelmaan clay aiken
-vokal mirip Marc anthony
-top 5

 
Chris Daughtry(season 5)
-rockers alaf baru
-diramal juara
-top 4

 
Chris Richardson(season 6)
-vokal mirip justin timberlake
-sportsman berjaya(american football)
-top 5

 
David Archuleta(season 7)
-vokal unik
-diramal juara
-top 2

 
Adam Lambert(season 8)
-AI8 dah mcm show dia
-setiap minggu mendominasi persembahan
-satu2nya peserta yg mendapat standing o by simon
-diramal juara
-top 2

kesimpulannya,aku rasa tahun ni punya bakat biasa2 saje...walaupun judges dia kat lg hebat dr thn lepas..tp aku x rasa mcm tu...bg aku AI yg mempunyai peserta wanita hebat adalah:

season 3
-Fantasia Barino
-Diana Degarmo
-Jasmin Triaz
-Latoya London
-Jennifer Hudson
-Amy Adams


manakala AI yg mempunyai talent peserta lelaki yg hebat pula jatuh kepada:

 
season 8
-Danny Gockey
-Adam Lambert
-Kris Allen
-Anoop Desai
-Matt Giraud
-Scott Macintyre

p/s:nasib baik aku x duduk US,kalau x abis duit utk vote sahaja!!...

No comments:

Post a Comment