Sunday, February 14, 2010

STREETSMART CAMP-Kem Bumi Jati,Seksyen 30,Shah Alam

Salam permisi donk..sory bangat sebb lama x update story kat blog ni..bukan apa,byke keje nak buat n komitmen ngan keje melimpah2(mcm keje CEO)...ok2..untuk bulan Feb ni aku mulakan dengan penglibatan aku didalam Dunia Street Smart...

Pada mulanya,aku hanya mendengar desas-desus bahawa aku terpilih menyertai StreetSmart Camp daripada pihak VMU,tetapi bila disahkan oleh Kak Sya,apa lg kena bukak kitab lah aku sbb contend dalam streetsmart ni berbeda sikit berbanding dengan program2 yang pernah aku join..so,alhamdulillah..pada peringkat awalnya,aku mengharungi hari2 training dengn baik..disertakan persiapan yang cukup rapi(safety vest je yg x cukup)...

Ok,kem ini berlokasi di shah alam,seksyen 30..menariknya kawasan ini agak terpencil dan mungkin anda akan sedar yang anda tidak seperti di Shah alam(mungkin di Perlis???Kem Bumi Jati mmg rare,sebelum pergi aku dah survey dlm internet..dr segi kelengkapannnya dilihat agak lengkap,setibanya disana,aku bersyukur kepada Yg MAHA Esa kerana tempat ini sgt best...nak tahu kenapa?


 
 Dewan Utama yg diliengkapi dengan pendingin hawa

 
Mempunyai Dataran yang boleh digunakan untuk Telematch & Move Up Ur day


 
 Dewan Makan yg sgt lengkap

  
 Kemudahan Bilik Air yang bersih

  
 Ruang Dorm yang luas dan selesa

 
Surau

Amacam,infrastruktur je pun dah leh kasi nangis..sbb tempat mengikut kenyataan orang kampung,ia juga dijadikan lokasi berkursus untuk badan kerajaan dan NGO.jd kelengkapannya amat hebatla..

Ok,now kita ckp mengenai team ni pulak..hahaha..masing2 suspen!Dalam team ni,hanya 4 orang Volunteer je yg terlibat,selainnya adalah staf2 Streetsmart sendiri..so,nak kenal ke dgn diorang ni?kita mulakan dr yg atas skali..

KAK RAU

inilah Head Street Smart kami..panggil Kak Rau je,jgn lebih2..Kak Rau ni orangnya tenang dan
sgt menggalakkan team ini untuk berfikir sebelum bertindak..tu sempoi je team 

Jai
 
sebut betul2,JAI bukan Jai HO...nanti kena holiau baru ko tahu..fuh..jai ni partner aku time chasis,memang caghe!!kalau bab menari,mmg aku layan sbb maklumla aku slaku manusia giler...kalau kacau Jai time menari,konfirm aku nangis..sbb jai sorang je leh wat tarian eksotik yg aku x leh wat...

Rizal
 
Nama di beri Rizal...orang serius di balik senyumannya yg manis..tp,kalau dah dtg seru,sama hampeh gak ngan kitorang...xleh komen lebih2...nantii  xleh gi kem lagi..huhu..


Nimi
 
Kena amik pic separuh je,xleh byk2...huh..korang ingat x andak 1,inilah andak 1 nye cewk..nimi dah kira kak andak la...ko pun x tau kot nimi...take note,pastu tampal kat baju..

Naqeeb

 
ini pulak,abg emcee kita...abg naqeeb ni kalau korang borak nampak mcm gamble je,skali kalau berbicara kalah aznil(ye ke?)btw,naqeeb dpt kredit lebih dr cikgu2 sbb dia sgt adorable ngan bebudak..(sukalah tu)hahaha


ED
 
for ur info,mula2 aku dgr nama Ed ni,aku mati2 ingat lelaki,skali akak laa..Ed ni jrg haruk,tp kalau orang dah start masuk anin,dia pun tumpang skaki la..Aku rasa,time dia baca nama maskot tu,muka tahan gelak dia paling kantoi!


Ron

mamat ni memng unpredictable..mcm2 benda kalau ada isu melibatkan dia,kitorang gelak guling2 tp dia wat x tau je..ko mmg rare la ron!!....kalau buat kajian kes ni,memang lama nak dpt master..



Ijam
 
kem ini merupakan kem terakhir ijam kerana sebaik tamat sahaja kem ini,beliau di kira dah quit la sbb dia dpt offer kejer baru..kira kem ni tribute untuk dia jugakla...ijam ni mula2 aku tgk takut gak,sbb muka dia agak brutal jika dibandingkan dgn si ron,tp jiwa tisu ni..kalau bangun pagi,inilah makhluk yg paling nyenyak...huhu
Tiya
tiya pada kem ini telah diangkat sebagai kakak faci yang berjaya mencipta terms2 hebat sehingga mampu membuatkan kak rau dan anasir2 liar(uda & Pi) sentap!
antaranya:WHat so funnu??? & Giler Merepek!!
so kalau ayat ni spread kat dlm centre,ni sumer salah Tiya...



Lutfi(Jiran Sebelah)
 
faham2la kalau lutfi ni ada,konfirm jd mat kacau..tp syok mamat ni smp aku x bleh blah bebudak sumer takut ngan dia sbb dia main sosah je sesiapa yg kerek!kiranya kalau dia lalu,sumer bebudak ketepi...garang kat muka je,hati tisu gak ni mcm ijam..bg adiah lebihan kat group..ala2 puteri diana laa..

Izi(ucu)

 
abah slalu pesan jaga anak kesayangan abah sorang ni elok2..ye bah,uda jaga ni...siapa gelak2 lagi..ucu,kalau bab marah bebudak kena bagi dia..sebb dialog dia tu agak relevan jika dibandingkan dgn sesetgh pihak(aku la tu)


Uda

 
ewah..tetiba terkacak pulak..sorry ye,asyik snap pic pic orangpic sendiri terlupa nak amik..giler merepek!
sebenarnya,bg aku kem ni agak special untuk aku kenang...sbb pertama kalinya team ni membantu aku untuk belajar sesuatu yg baru(contend dia,persekitaran dia,training dia dll)cuma aku agak sedih sbb,permulaan perkenalan aku dgn sesetgh individu mcm ijam n naqeeb telah hampir berakhir.yelah,sebb diorang nak blah..untuk lutfi n tiya,kerja ngan korang mmg happening...bilelah leh kem sama2 lgi...hurm!

2 comments: