Wednesday, February 9, 2011

Masalah-masalah yang MUNGKIN kita hadapi ketika bercuti

Guys,bercuti memang seronok.kadangkala,kita merancang bagai nak rak,tp pernah x kita terpikir antara masalah -masalah yg akan kita hadapi ketika bercuti! Jom kita cek satu persatu antara masalah yang akan timbul

Kehilangan Bag Di Airport

Mula-mula skali,tarik nafas,jgn panik..kalau korang panik,secara psikonya korang telah menyempitkan pemikiran korang dan ini akan membuatkan korang tidak jumpa jalan penyelesaian.so,segera membuat laporan kepada pihak berkuasa di kaunter aduan,kalau leh,buat terus pengumuman.atleast korang dah wat yang terbaik dan gunakan saluran yang betul.kdg2 dengan cara ini,korang boleh jumpa bag dgn lebih cepat.


nak senng bawa bag mcm ni,senang kalau hilang ada yang menyalak!!

Sakit ketika bercuti


Pastikan sentiasa membawa ubat2 asas seperti ubat demam,sakit perut,sakit kepala,cirit birit,alahan makanan dan sebagainya.Adalah lebih baik kalau korang periksa diri korang dahulu sebelum membuat keputusan untuk bercuti..nanti spoil mood korang pulak..

Sesat 


study dulu tempat yg korang nak gi bercuti,jgn suka suki je xwat preparation.Pastikan korang ada peta,xpun GPS..masing dah pakai smartphone kan...study dulu googlemap..kdg2 x sumer org tempatan yang kita kunjungi dpt membantu kita.Kalau dah teruk sgt,carilah pondok polis yg terdekat,dan mintalah bantuan dr mereka...

Tempat Makan

Senang je,pilih tempat makan yang bersih bg mengelakkan anda dr keracunan makanan.Bawa air mineral ketika berjalan bagi mengelakkan anda dehidrasi dan penat.Bg yang muslim carilah yang halal,sebelum ke tempat lawatan anda,buatla research sikit..ok?


tempat mcm ni korang nak makan??

Cuaca yg Xtrem

Semak jadual cuaca yang berlaku di ntempat yang ingin anda kunjung.Pastika jika ke luar negara,rajin-rajinlah tgk part ramalan cuaca tu.Manalah tau,negara yang anda ingin lawati tu sedang dilanda bencana atau wabak penyakit???


ni namanya,sekumpulan minah giler yang salah timing nak tgk terbitnya mentari!!

No comments:

Post a Comment