Friday, August 26, 2011

Petrosains Science Show Competition 2011

Hi guys,

Hari ni aku nak cerita pasal Sc Show.korang tau apa itu Sc Show?....xtau plak...Magic Show?Ping Pong Show?
Expertise masing2..yg knowledge mesti xtau.Memandangkan aku dah bergelumang dgn dunia Petrosains ni,aku kena share la ngan korang apa itu Sc Show..Sc Show adalah cara mengajar sains kepada sesiapa saja dengan kaedah pertunjukkan..ko nak berlakon ke,kaedah memasak ke,monolog ke,menyanyi ke..terpulang janji penonton mesti faham sains konsep yang dipersembahkan.Ini antara standard sc show yg selalu ada kat Petrosains..

ni bukan petrosains punyer,ini contoh sahaja

Btw,memandangkan Sc Show agak baru di Malaysia dan ianya adalah core bisnes kami,Petrosains telah menganjurkan Petrosains Science Show Competition bg edisi 2011 bertempat di Mount Kiara,Kuala Lumpur.Pertandingan ini terbuka hanya untuk pelajar2 sekolah menengah sahaja.Menariknya pertandingan ini,mereka akan mempersembahkan show mereka mengikut kreativiti masing2..untuk pertandingan kali ini,aku akan uploadkan apa yang berlaku:


Penonton-penonton yg havoc 




 orang-org belakang tabir


 time ni emcee Final-aku,Hana & Zul

bersama juri jemputan Mejar Dr Faiz.berpeluh aku bergambar dgn dia..

akhirnya untuk pertandingan ini,Temenggung Ibrahim Girl School telah dinobatkan sbg Johan Kategori menengah atas manakala,Smk Bukit Mewah mengungguli Kategori Menengah Rendah.U guys terbaik..

p/s:sorry guys,x byk gambar nak share sbb aku jd emcee di hari kejadian,hari semifinal jadi lightingmen...so xde nak jimba2 sgt

1 comment: