Friday, December 25, 2009

Ulasan: Avatar

dlm sibuk2 nak hujung tahun ni,aku agak bosan dengan movie2 yg ditayangkan di Astro..mana tidaknya,masing2 sibuk tayang filem yg sama smp satu tahap aku memerah keringat adik ak sendiri(hana) utk meminjam vcd LOTR dr 1st smp yg abis kat kwn dia..then jd gile kejap,sbb pending adegan golum makan ikan mentah...yuck!

tiba2 aku tergrk hati untuk menonton cerita yg digembar-gembrkan sbg antara filem terbaik 2009,iaitu Avatar...aku menonton dgn kwn baik aku,Azren di KLCC(mmg port lazim dah).so kitorang amik tiket midnite tp walk-in tiket,xde reserved2..sbb tgk kat lobby tgv tu mcm kurang je umat manusia nak tgk compare then aku tgk citer celaka 2012 yg dah mcm orang kat mina..

tapi,bila dah masuk panggung 11 tu,memang penuh la tp xdela mcm orang nak amik exam kat perpustakaan hamzah sendut Usm..boleh tahan je la...mula2 agak siyal jugak opening dia sbb tirai yang dipasang xnaik abis..so, ada je makhluk2 kat pawagam tu dah mcm Puak Navi yg nak berperang kat dlm movie tu..last2 ok je..

btw,citer avatar ni mmg amazng..1st,sbb keterroran holywood mencipta dunia asing yg ajaib...contohnya,hidupan hutan di Pandora yang bercahaya diwaktu mlm,(lantai hutan dah mcm MOMO beb)haiwan yang sgt wowing(kadang2 mcm tgk nickelodeon pun ada)...3D nya sgt menakjubkan,smp aku terlupa ni citer realistik ke atau 3D movie..

b4 tgk movie ni,aku ada baca yg pengkritik filem dunia mengandaikan 20minit babak terakhir didalam filem ini memukau penonton..then aku tgg je 20 min terakhir dan aku tahu sbbnya...
adegan perang yg ditonjolkan sgt berbeza jika dibandingkan dgn mana2 filek epik yg lain...(xleh citer,kena tgk sendiri)

dan aku sgt berpuas hati sbb citer ini antara filem terbaik yg pernah dihasilkn..berdurasi 2jam 30 min ianya sgt padat dan tepat utk djadikan tontonan seisi keluarga...so,apa lagi,gilah tgk..takkan nak aku belanja gak!!

No comments:

Post a Comment