Sunday, December 27, 2009

the new things ....

knocky!knocky!
pelbagai perkara telah berlaku sepanjang 2009 ini dan aku percaya bahawa azam yg telah aku listdown untk 2009 telah banyak ku perolehi..antaranya:
  • menamatkan pengajian di USM tanpa extend
  • memenangi bintang USM
  • mempunyai aweks
  • menjejakkan kaki ke Borneo
  • berhenti merokok
sebenarnya byk lg azam2 yg aku berjaya realisasikan tp inilah antara yg penting aku perolehi..tp hairannya perkara2 ni mcm x memerlukan usaha sgt..mungkin perlukan niat yang ikhlas je kot...
by the way,byk jugak perkara yang aku pelajari dlm tempoh setahun ni..dah aku percaya jugak yg tahun 2009 ini antara tahun fasa kematangan aku..

perkara seperti,kawan baik kahwin(zoey,zarina,shalina-nasib baik pompuan,kalau lelaki tercabar gak),kematian org penting,konvokesyen,benar2 membuatkan aku jadi seronok utuk menempoh alam dewasa..

baiklah,untuku tahun 2010 ini pulak,aku nak listdownkan azam2 baru aku yang lebih kearah 'meninggalkan dunia seketika' kerana ianya lebh untuk memantapkan hidup aku..huhu

  1. ingin mempunyai kerjaya yang stabil...bukan apa,skarang ni dah ada ijazah kan,so aku bukan sekadar mahu kerja,aku mahukan kerja yang berjaya(kerjaya)...aku x kisah kena campak jauh2 pun,sebb aku lelaki..xkisahla beb..janjii mantap poket aku
  2. pas berkejaya,aku mahukan kereta sendiri..mungkin aku xperlu bgtau kereta apa sbb benda ni subjektif..hahaha...yelah kalau aku ckp BMW 3siries,mungkin ada yg kata aku x sedar diri,mungkin ada gak yng kata taste aku kolot..so,baik korang tgk je nanti...
  3. azam ni just option sahaja,kalau dah ada kerjaa elo dan kereta yang baik(pergh,mcm binatang plak) aku mahukan rumah aku sendiri..bukan apa,maklumlah aku pun nak ruang privasi gak...huhu..xyah umah besar pun just flat aparment pun dah ok...sbb aku duduk sorang...
  4. yang ni mungkin akan terjadi iaitu aku nak melancong backpacking ke Sabah pulak..kali ni pergi sediri without any pro trips..huhu
  5. benda ni yg paling penting...aku nak bayar balik PTPTN yang byk tolong aku gak utk dptkan ijazah aku...walaupun bg kat aku ciput...tp aku bersyukur sbb kalau xde langsung aku nak byr yuran pakai apa?bulu hidung??
so,doa2kanla untuk tahun 2010 ni,ianya akan berlaku..bukan kerna apa,..aku dah tgk kehidupan senior2 aku,abag2 sedara aku yang setelag 1 thn grad,mereka telah mejadi seseorang.cuma mereka kata,perlu byk bertahan sepanjang thn itu...i wannabe like them...so,untuk korang..apa azam korag pulajk???

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU... & Welcome 2010


No comments:

Post a Comment