Saturday, February 28, 2009

Letter to my DAD!!

kepada ayahku.

sesunngguhnya ankmu ini ingin mengucapkan terima kasih kerana menjadi ciptaan tuhan yang terbaik, yang hadir dalam hidup anakmu ini.walaupun anakmu ini tidak semesra anakmu yang lain,tapi jauh dilubuk hati,anakmu ini meletakkan segunung kasih kepada mu.biarlah kita lepaskan apa yang perlu dilepaskan,kerana anakmu ini tidak tahan menanggung rindu, berpura-pura mengabaikan mu...ayah...D sayang ayah!

ingat x masah kecik2,ayah main cowboy ngan D kat atas katil....ibu hanya tersenyum...tp hari ini,D bergaduh dgn ayah...ibu pula yang sedih melihat 2 org yang dia kasihi ini bersengketa...

ayah,malam td D mimpi ayah dah tiada.Ayah pergi ketika D konvo...hari yang cukup sempurna bg graduan2 seperti D bersama keluarga.Dlm mimpi tu,ibu suruh D amik gak transkrip tu dan baru blk tgk jenzah ayah....tp x sempat ayah,ayah dah dikebumikan, D x sempat kucup ayah....D xnak jd begitu..

Biarlah masa depan D terkubur,kena tendang dengan ayah,kena pukul,caci mahupun dihalau rumah...tp D xnak terlepas saat mengucup dahi ayah bila ayah tiada lagi....

D tahu,kalau ayah baca blog ni pun ayah akan senyum kerana ayah tau yang anak ayah yang degil ni dah nak dengar ckp ayah...Ayah,D taip blog ni pun dengan air mata....cukup lama D simpan air mata jantan ni...akhirnya mengalir juga disbbkan ayah..tp ia berbaloi sbb D sedar siapa ayah didalam hidup D...mimpi malam td benar-benar menakutkan D, ayah!D sayang ayah!!

sekian,

ANAKMU

MOHD RUSDI REDZA BIN MAT ROSLI

1 comment:

  1. huhu..aku bace pun sedih..elok lah kalo mcm tu..ayah tetap ayah...hargai lah beliau selagi masih hidup...

    ReplyDelete