Friday, February 27, 2009

Ujibakat Bintang USM 2009

salam semua,

finally,debaran ujibakat Bintang USM 2009 telah berakhir dan pendek kata memang memenatkan.
memang setiap ujibakat ataupun pertandingan,aku memang particular bab2 suara khusus di waktu pagi dan pada 26/2 itu,aku sendiri bangun awal untuk melawaskan suara,kalau tidak suara akan jadi berat ketika menyanyi.aku mmg x nak audition ptg sgt coz takut penat.kalau ada peluang utk pagi,aku gi.then,aku kejut kwn2 aku yg lain,sbb diorg pun join skali seperti Bell N Fit.Kitorang decided to have our breakfast in Tmn Sardon n fetch Tania in Khaleel then directly heading to Studio Tari,(the audition room).

setibanya disana,kami disambut dengan persembahan nyanyian lagu Gemilang.....fuh!! terus cuak!
apabila masuk kami melihat sederet peserta wanita yang hadir untk diuji bakat. TIBA_TIBA kelihatan yusuf yang merupakan Johan Bintang USM kategori asli yang turut mencuba nasib pagi itu.Beliau mendendangkan lagu Harapan from Fazli Zainal.Memang mantap vokalnya...bgmana pulak dengan vokal aku ni yang sekadar di pinggiran..hahaha

then,among us aku yang start dulu...nasib baiklah band mate Dewan Budaya ni kenal aku,takdelah aku segan sangat...TIBA-TIBA,Azmeer pulak masuk,nak tgk ujibakat ni plak..
aku cuak lagi la...tp aku redah jer....mula2 memang ok,tangkap syahdu...bila masuk add lips....SEDIH!!!!!!!!!!!!!! tak sama mcm karaoke version....huhuhu...memang pelik bunyi...abis audition terus duduk...malas nak pk...kalau dapat,dapatla....kalau x dpat,lantakla....bunyi mcm mengharap je???
huhuh

tp bakat yang lain x leh tutup mata...ada 1 chinese gurl yang amazing gile....dia cakap loghat cina asli punyer.....skali dia nyanyi lagu GEMILANG by Jac....i just leh cakap......PERFECTO!!!!!!
memang ke final minah ni!! superb....korang nanti tgklah kat final nanti!!!
so,malas nak pikir.....kalau ada rezeki,aku post! kalau xde post,jgn tanya aku...kot2 nak makan gitar atau mic stand,tanyalah!!!
hehehe
gurau je!!!

sekian,
ART

No comments:

Post a Comment